I have a dream, about equality. And also about vacation with sun and alcohol. But equality first. I am a woman of principle.

Vi sitter på en föreläsning (och när jag säger vi menar jag förstås Lisa och jag) och försöker lyssna på vår föreläsare. Tyvärr har hans röst sånt där mysigt lågt tonläge att man vaggas in dvala och tänker på helt andra grejer. Typ som en utlandsresa till Kreta i juni. 
 
Saken är den att fröken Nilsson och jag upptäckt att detta är ett vinnande koncept! Man bokar en resa till slutet av skolåret eller början av våreterminen så kan man antingen ha det som morot och se fram emot resan hela terminen, eller har man resan som uppladdning av batteriet inför terminen. Either way, excellent! :D
Vi ska lyxa till det med sånt där vuxenhotell där inga varelser under 16 år får vistas. Hehe. Roligt att lärarna skyr barnen xD Men vi vill bara ligga på en solstol men en bok och en alkoholhaltig dryck i handen (gärna färgglad och med tillhörande paraply i) utan att man drunknar i barnaskri. Inte för att vi drunknar i barnaskri i vardagen. Men det händer ju mycket på familjehotell och de små krabaterna är ofta rätt livliga. Vilket dem gärna får vara 51 veckor om året. Men inte den enda veckan jag åker till Kreta för att vila upp min sargade kropp. 
 
 
Typ så här vill jag att semestern ska se ut. Fast Kreta istället för Blekinge.
 
 
Och så här. Speciellt med drinken. Yummy yummy.
 
xxx
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0