Change is good, as long as it's sheep.

Vet ni vad jag gjort idag?
 
Jo, det ska jag berätta. Jag rullade ur sängen vid 7-snåret och trampade försiktigt på min cykel till GF för frukost och tillhörande sälj/julkickoff med Ulrika och Elisabeth. Hängde kvar till 12 och ordnade med saker och sen fräste jag mot Giraffen. Seglade från Chilli, TGR, Kronans Apotek och Coop.
 
Nu har jag nämligen handlat både en adventljusstake och en julstjärna samt trevligt julpynt i form av ljus etc :D
(Mamma, jag vet vad du tänker, men jag är faktiskt 22 nu och kan ha tända ljus i min lägenhet utan att nödvändigtvis elda upp Kalmar stad. Och jag vet att lämnade det där ljuset när jag var typ 11 men som sagt, nu har jag växt upp. Hoppas jag.)
 
Annars har jag ringt samtal, viktiga minsann. Ringde till inkasso och sa att jag inte ville betala en fordran som var adresserad till en Yasmine Holm. Det är ju inte jag. Men det gick bra att riva sönder den sa den hjälpsamme herren.
 
Sen slog jag en signal till Tele2 och bytte bredband till dem. Telia höjer mitt bredband från 389 (som jag är villig att betala) till 409 i månaden för 8/mbits. Nej tack säger jag.
Men killen på Tele2 var superschysst och massivt hjälpsam och sa att han skulle fixa allt åt mig och ringa upp på måndag. Då blir min månadskostnad 348 i månaden för samma hastighet. Skäms på er Telia för era hutlösa priser! Där förlorade ni en kund och i samma veva började jag i princip fundera på om jag skulle byta telefonabonnemang när det går ut om ett år. Min månadskostnad till Telia i nuläget ligger ju på 1850. Ja precis. Dom kan vi ju spendera bättre. Typ på kläder. Ajaj, inte bra för Telia, men bra för mig och kanske även Tele2.
 
Så jag säger hej till Frank!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0