Natten var orolig.

Jag hade en något äventyrlig natt igår. Bli inte allt för exalterade dock, det var inte precis som om jag plockade upp en muskulös man på gatan och tog med honom hem för att se på Vänner och äta popcorn.

Däremot blev jag abrupt avbruten mitt i det Vänner-avsnitt då Chandler och Monica precis fått ihop det. Vad hände? Jo, det ena benet på min säng gick av. 


I ett anfall av vad jag bara kan beskriva som heroisk styrka vältrade jag min säng på högkant.


 Efter det plockade jag fram min lilla verktygslåda som plastpappa Bo-Ewe utrustade mig med när jag flyttade hemifrån. (Tack Bobo, tack vare dig kan jag hamra, skruva och hantera diverse vaktmästar-situationer)


När jag väl lyckats skruva fast det jäkla benet insåg jag dock att jag inte hade något sätt att få tillbaka min säng i horisontellt läge, inte utan att bryta de två benen vid golvet.

Där stod jag alltså, kvart i två på natten i min mupparna-pyjamas, håret på ända och ett desperat grepp om en skiftnyckel.

Räddningen blev Jacob. Jag hörde toadörren öppnas och jag for som ett skott ut i korridoren och haffade honom. Som den ängel han är hjälpte han klart mig :D 

Natten fortsatte utan vidare oroligheter, läget är nu stabilt men jag är lite rädd att benen kommer ge vika igen... xD
Nåväl, luren skräck i vardagen är kanske bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0