Trött Stina = goda muffins

Jag känner mig trött ända in i märgen. 
 
Jag är ju en ganska positiv person, trots tappra försök till ironi och dramatik i mitt liv. Jag går nästan jämt på 120 %, vilket brukar funka rätt bra! Men ibland blir jag bara trött. Inte direkt ledsen eller deprimerad, utan bara lite trött. Då sjunger jag inte, ler inte och jag rör mig i en hastighet som skulle göra en sengångare grön av avund.
 
Så jag lyssnar lite på lugn musik (gärna julmusik, för att julen får mig att känna mig fridfull. Trots att det är juni xD), går med släpiga steg och stirrar länge på grejor (typ väggar, stolar etc).
 
Av någon anledning är det det här humöret som lockar fram min riktigt husliga sida. Jag diskar, städar och bakar, allt i extremt lugn takt. Det blev lite så idag. Jag tror att passet på Athena sög musten ur mig (bra att dom har 3 servitriser när det är student och folk bokstavligen talat väller in) och jag är så trött att jag inte orkar röra musklerna i ansiktet eftersom jag lett som en tok hela dagen. 
 
Dock uttnyttjade jag detta zombie-tillstånd och cyklade till Konsum (i motvind, självklart. Emellanåt kändes det som om jag åkte bakåt istället för fram.) Man kan säga att jag investerade, i bakingredienser. Det var mamma som påpekade att det inte är så dyrt och att det räcker ju väldigt länge.
Så jag köpte mjöl, socker, bakpulver, vaniljsocker, kakao och lönnsirap.
 
Det blev lite muffins, så hela korridoren luktar mums nu. Jag försökte förgäves halvera satsen men det blev ändå 10 muffins. Det blir lite mycket om man bara är en person xD Jag ska frysa de flesta tror jag, kan vara trevligt att ha.
 


Det ligger nog någon bak-gen i mig från antingen mamma eller mormor, jag är rätt bra på det nämligen. Muffins, cheesecake, pannacotta, I rock them! Det kan ju vara att jag gillar att äta onyttigheter också, liksom, you wanna eat you gotta bake. men det låter ju lite tragiskt, så jag ignorerar det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0