Smelly cat, don't we all have those?

Kära läsare,
 
jag kan meddela att jag lugnat ner mig nu. Det tog bara 4 timmars The Sims 3 för att jag skulle återgå till mitt normala jag. Tänk, vad terapeutiskt det kan vara att bygga hus och inreda. 
 
Jag är mitt uppe i min natt-rutin (har nog nämnt det förut; skrubba, torka, smörja, smörja igen, borsta, borsta, smörja etc) och jag började fundera på dofter. Det är lite fascinerande att man associerar dofter med olika ting. 
 
Jag minns en gång när jag gick på gatan (haha som det låter! I hemlighet är det jag som skapat "En call-girls dagbok") i Inverness i Skottland. Jag skulle väl shoppa antagligen. Det var i allafall en kvinna som gick förbi mig och hon hade precis samma parfym som min moster Eva har/haft. Det var så konstigt för i en sekund trodde jag nästan att Eva var i Skottland och jag var tvungen att kika lite extra på kvinnan. 
 
Sen är det min ansikts-rengöring som jag fick av Lisa (en gåva av apoteket, eftersom det skulle utgå ur sortimentet.) Den har en doft som får mig att tänka på min faster Lena. Jag kommer ihåg att hon brukade ha typ pottpurri och sånt dofte-grejs i badrummet i hennes och Kennys förra hus. Och min ansikts-rengöring doftar precis som det badrummet och allt lukte-gott i det. Så varje kväll när jag ska tvätta ansiktet kan jag inte annat än låta bli att slänga iväg en tanke på faster Lena xD
 
För att inte tala om LdB-kräm. Jag misstänker att mamma köper in så enorma mängder av denna vara att hon ansvarar för hela LdB-sortimentet på Konsum. Dock vet jag inte varför jag kopplar LdB till mamma och utlands-semester. Det är väl bara så, jag kan nämligen inte minnas en familjesemester där mamma inte smorde in sig i LdB och liksom spred den doften i hela hotellrummet! xD så LdB är mamma!
 
En av mina barndomskompisar hade en parfym som jag verkligen ogillade. Det är inte ofta en doft kan klassas som billig men den här var det. Och dra på trissor, om inte någon på min gymnasieskola gled förbi mig i ett moln av den parfymen. Jag fick liksom kolla över axeln och se vem det var.
 
Till sist måste jag säga att jag både har och har haft massvis med kompisar som röker. Trots detta ser jag mig alltid omkring efter farmor när jag känner cigarettrök. Alltid! Det är så kopplat till att hon löser korsord i Skummeslöv och röker en cigarett. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0