Det blev som det blev när det inte blev som det skulle

1. Jag vill så gärna bli vuxen.
2. Jag tänker bli vuxen.
3. Jag är vuxen. 

Frågan är bara vilken kategori man faller i. Jag har varit i den första så länge att jag knappt märkte att jag omedvetet gått in i den andra och således blev den tredje. 

Då undrar jag, när man är vuxen, får man gå ifrån en diskussion? Är man automatiskt barnslig för att man inser att  det inte går att kommunicera om det står en vägg i mellan? 
Är man omogen för att man vill ta egna beslut och blir frustrerad när någon annan vill ösa råd och rekommendationer över en, som är uppskattat, men inte i den mängden. Får man som vuxen automatiskt rätt att tycka och säga vad man vill, oberoende på om man egentligen har med det att göra eller ej?

Om man vill ha ett vuxet svar på en fråga ska man ibland inte ställa just den frågan. För egentligen är det nog inte en fråga man ställt, från en vuxen till en annan. Det hade ju varit att inkräkta...

Kommentarer
Postat av: Miranda

Detta var alldeles för komplicerat för mig, haha. Så mycket du funderar!

2012-09-15 @ 18:45:55
Postat av: olivia

Tycker det är sjukt frustrerande när man i vissa situationer ska ta ansvar för man ska ju föreställa vuxen. Men i andra så räknas helt plötsligt inte ens vuxenhet utan då ska man hela tiden böja sig och behöva förklara sig för de beslut man själv tagit

Svar: Precis Olivia! Ena stunden är man vuxen och ska kunna fixa ditt och datt själv. Sen i nästa stund är man inte alls tillräckligt stor för att avgöra själv vad som är bäst för en själv!
Synonymous

2012-09-15 @ 23:21:58
URL: http://oliviape.tumblr%2Ccom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0