Lugn mamma, jag lever!

Okeydokey, jag sitter nu i mitt och Erikas rum och har jobbat mellan 10 och 14.30 och 18 och 20.30.

Det är helt otroligt mycket grejor man gör på ett inn varje dag. Donald, som står i baren och är högsta hönset på Innet visade mig listan på allt man ska göra och kolla varje dag. Här kommer ett litet smakprov:

  • Dammsuga och moppa alla golv och på toaletten.
  • Rengöra toaletterna.
  • Kolla salt&peppar.
  • Kolla bestick och servetter.
  • Vika servetter.
  • Skära lime och citron.
  • Fylla på i baren.
  • Kolla om det finns vinäger i vinägerhållarna och om dom är rena och fina.
  • Rengöra kaffemaskinen.
  • Putsa allt som är mässing, dvs dörrhandtagen, skyltar på dörrar och öl-sakerna.
  • Fyll på chips, choklad och nötter påsarna som kan köpas.
Sen fortsätter den här listan i kanske 15 punkter till xD

Men det fina med kråksången är att än så länge är det faktiskt bara kul! Jag är helt på det klara med att det antagligen kommer bli lite tråkigt efter att jag har varit här i 6-7 månader men det är fantastiskt roligt att göra något som jag aldrig gjort förut och jag lär mig så sjukt mycket att det inte är sant.
Skulle jag behöva jobb i framtiden kan jag definitivt jobba i en bar eller något liknande som The Torridon :D


Och som jag njuter av att snacka engelska hela dagarna! Det är så nedrans najs! Roligt nog är jag inte så pratig här som i Sverige, det är svårt att få igång mitt vanliga flyt när jag inte behärskar språket till fullo. Men ge mig några månader så ska jag nog snacka örat av de flesta xD

Och nu får det verkligen vara nog för det här inlägget! Jag ska fota vårt rum och lägga upp också men det gör jag om en stund :)

Kommentarer
Postat av: Mammy

Åh så glad jag blir att du trivs och precis som du skriver så kommer du att lära dig mängder.Jag blir nästan lite avundsjuk, tänk att vara i din ålder och kunna fara iväg och prova på allt möjligt.

Vi ser fram emot när vi kan komma o hälsa på dig och bli uppassad av dig (detta är Bojjes kommentar som du kanske förstår :)Love from mammy

2012-02-11 @ 10:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0