så mycket vampyrer, så lite tid

As you know, vampyrer är mitt bread and butter. Därför har det känts dumt att jag varken läst böckerna eller sett serien The Vampire Diaries. Så jag har lånat alla böckerna som är ute (på engelska ofc) och laddat ner hela första säsongen. Än så länge har jag läst de två första böckerna och sett två avsnitt. Funderar lite på om jag ska välja antingen böckerna eller serien. just nu lutar det faktiskt (otroligt nog) mot serien. Jag lyckas inte engagera mig i böckerna och blir helförvirrad över att det är så olika handling om man jämför dom med tv-serien.

Det jag egentligen ville säga var att just precis när jag såg andra avsnittet, då kom det en låt när Elena och Stefan pratade. Det började med skitsnygga pianoackord och en asgrym vers. Kände igen låten nåt så otroligt men kunde inte för mitt liv placera den. till slut insåg jag att det var min absoluta favoritlåt, alla fall i lugna kategorin.
Dock retar det mig att videon är så tråkig när låten har så himla bra text och världens förutsättningar för en suverän video med en snygg kille och försmådd kärlek. ack, hollywood behöver mig för så här kan det inte fortsätta!
PS. jag tror jag att jag ska skriva en bok i höst. och innan ni frågar, nej den ska inte heta Livet bakom kulisserna, baksidan av GREASE. ;) DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0