Swift awakening

Alltså, jag vet inte varför jag aldrig vill medge att folk väcker mig när de ringer på morgonen. Pappa ringde mig för en stund sen.
 
Pappa - "Hejsan Stina!"
Stina - "....hfm?"
Pappa - "Du sover väl inte?"
Stina - "hrm... "#€€#%%&€... Nej, absolut inte. Jag är uppe. Vaken, yup."
 
Vet inte varför alltså. Jag gör precis samma sak när Ulrika ringer mig från butiken. Det är precis som om jag fått för mig att det är viktigt att alltid ge intrycket av att jag är konstant vaken och effektiv.
 
Sover du? NEJ!
Tar du det lugnt? NEJ!
Latar du dig? NEJ!
Är du alltid pigg som en lärka och effektiv till tusen? Ja.
 
Så, nu ska jag snart fortsätta min effektiva streak och ta mig till jobbet och sälja lite guld. Kanske dricka lite kaffe först.
 
Efter jobbet ska jag hem till Lisa och vara ännu mer effektiv och skriva en uppsats med henne. Vi var som två högt uppsatta företagsledare igår alltså, pennorna glödde och vi planerade och strukturerade vår examinationsarbete på ett par timmar. Trots att instruktionerna var luddiga och upprepande. Värdelös lärare.
 
Men ni får ha en strålande dag!
Laters, 'gators!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0