Skrivarmössan är på!

Allvarligt talat. Nu är klockan nästan 06.00 och jag är klar med min grammatikuppsats. Jag känner mig nonchalant duktig. Jag har inga problem med att lämna in grejor i sista minuten, tror tvärtom att jag gör bättre ifrån mig då. Men så är det ju, alla har olika studiemetoder. Egentligen borde jag väl försöka skriva mina uppsatser i tid och inte det sista dygnet innan deadline, men det funkar ju. Så det blir väl så att jag fortsätter med den här metoden tills jag får underkänt på något.
 
För övrigt har jag hunnit möblera om i rummet och även rensa ur min garderob. Det första gjorde jag för att jag skriver alltid mycket bättre om jag känner att jag gjort något produktivt innan. Produktivitet föder produktivitet liksom. Ya know?
 
Sen tycker jag om att slänga saker. Det får mig att känna mig effektiv och som om jag har kontroll över mitt liv. Typiskt OCD, men det hjälper också. Jag satte ner foten och sa till den där klänningen jag aldrig använder att nu fick den minsann inte ta upp massa plats i min lilla garderob om den inte tänkte bli använd.
 
Ja, nu ska jag nog lägga mig. Inget seminarie imorgon, skönt det. Tenta på torsdag dock. Den tror jag faktiskt inte att jag kommer klara. Min plan är att gå dit och improvisera, sen ta med mig kunskapen på omtentan och då veta vad det faktiskt handlar om. Jädra UVK-kurs.
 
puss.
 
PS. uppsatsen hamnade på 13 sidor. Det går liksom inte att skriva lite längre. Size doesn't matter, it's always big. No. Matter. What. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0