what is there to do, but to be awesome anyway!

Good people of Sweden, i write to you as a tired woman.
 
Men, eftersom det är 2:a advent och det mesta jobbiga är över känns det bra nu! 
Dock måste jag få säga att denna veckan inte varit någon direkt dans på rosor. Jag blev sjuk i tisdags och hade tenta på fredag. Läste så ögonen blödde i mina historie-böcker (engelska och svenska, som om man inte var tillräckligt förvirrad redan) under onsdagen, höll mig dock hemma då. 
 
I torsdags tog jag tag i mig själv, trots att jag fortfarande kände mig som en överkörd tomat, geggig och öm. Jag cyklade till universitetsbiblioteket vid 9 på morgonen för att plugga med Lisa. Vi skrev en didaktik-uppgift på morgonen och på eftermiddagen pluggade vi till tentan. Jag satt kvar till 19 och när jag kom fortsatte jag plugga. Drömde mardrömmar om det franska hovet på 1600-talet och Ludvig XIV, att dem var i Sverige, sjukt konstigt. Detta var ju då under de två timmar jag lyckades somna innan jag steg upp 06.20 för tentan på fredagen. 
 
Stirrade dumt på mitt papper i 30 sekunder efter att tentan blivit utdelad och sedan skrev jag raskt färdigt p 1 timme och 50 minuter. Stack till jobbet efter det och stannade till 15 (fick dispans att gå hem tidigare istället för att stänga vid 19.30, så himla skönt. Chefen tog en titt på mig och undrade vad som hänt. Tydligen såg jag ut som ett vrak.)
 
Sen har jag jobbat resten av helgen, både igår och idag. Men nu är det lugnt, och det tackar jag gudarna för! HAr precis beställt julklappar på internet (älskar det, avverkade 4 julklappar utan att ens behöva lämna lägenheten!) Nu ska jag fortsätta hosta och knapra på halstabletter :D
 
puss och kram gobitar små!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0