Mitt liv som misslyckad Word-användare.

Jag kan knappt fatta vad som hänt. Det är liksom som en dimma ligger över mina ögon och jag kan inte se klart och förstå vad jag stirrar på. Dramatiskt, eller hur.

Minns ni mitt exstatiska inlägg igår om att jag kände mig som en kickboxare som kickat skiten ur min 4-week lesson plan? Jo, jag tror jag råkade förolämpa gudarna lite. Hela mitt arbete raderas nämligen av sig själv och är nu spårlöst försvunnet på min kära MacBook. 14 sidor, referenser till 4 böcker, kursplan, läroplan, 3 internetsidor och 8 planerade lektioner. Puts väck...


Jag gick verkligen igenom de 5 stadierna av förlust. Tog det i en något varierad ordning dock...

1. Förnekelse: "Vänta, vart är mitt arbete? Varför är det inte med på sparade dokument? Jo, det måste vara här, jag får scrolla ner bara. Det måste ju vara här, jag sparade ju. Det måste!"
2. Sorg: "UUUUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! NEEEEEEJ, JAG ORKAR INTE GÖRA OM ALLT. NEEEEEEEJ JAG DÖR. UHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ" <--- mycket tårar.
3. Förhandling: "Okej, Gud! Gudar! Lucifer och Jesus, den heliga potatisen och alla skådespelarna i Glee! Jag ber till er, om mitt arbete kommer tillbaks, då LOVAR jag att vara den bästa studenten i hela världen! Jag lovar att aldrig konsultera sparknotes igen utan alltid läsa alla böcker. Jag LOVAR!!! Snälla?"
4. Ilska: "Fy fan. Jag hatar denna uppgiften. Jag hatar Word. Jag hatar min dator. Jag hatar mitt rum. Jag hatar allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
5. Acceptering: "Okej då, jag får väl skriva om allt." 
 
Tur att jag inte har några planer för kvällen. Först och främst ska jag återta mitt rum och tycka om det igen. Ska städa, diska och byta lakan. Allt ska bli fint, fräsct och rent. Sen kan jag slå mig ner och skriva om allt. (HERREGUD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0