Museum. förkylning och The Lisa.

Goderafton!


Jag befinner mig i en konstig förkylning tror jag. Den vill inte riktigt blomma ut och göra mig supersjuk utan jag känner mig mest som en svag bebis. Det kändes bättre innan idag, ungefär vid 16-tiden då jag låg upp och ner i min säng och läste en historisk roman av Stephanie Laurens. Då kände jag mig rätt okej, så när Lisa ringde och meddelade att hon var rastlös föreslog jag att vi skulle gå till Kalmar Länsmuseum. 
 
Det gick bra, men det tog inte lång tid innan jag kände att bebis-svagheten kom gnällande. Jag drog runt på den ett tag och vi kikade på piratgrejor, kanoner och blev skraja för plötsliga ljud från vaxdockorna på utställningen. 

För att återfå lite styrka gick vi längst upp till Kafé Ångkvarnen och åt en varsin bit tomat och fetaostpaj. Okej då, det ska väl erkännas att vi även mumsade i oss lite kaka också. En kopp te på det så var vi himla nöjda. 



Här har vi henne. Som jag babblar på om denna bruttan alltså. Hon är ju störtskön och vi kommer så bra överrens att man inte kan annat än låta bli att skryta om att man har en så go vän!

Det var som sagt en fin liten eftermiddag/tidig kväll på Kalmar Länsmuseum. Perfekt för en ledig onsdag och en förkyld men uttråkad skåning.

PS. Jag skulle tvättat i måndags men jag blev så trött att jag inte orkade (I know, I know...) och därför tänkte jag göra det nu ikväll. De officiella tvättiderna tar slut 20.00 så jag tänkte köra på nattvättning typ. Dock blev jag lite ivrig och slänge in första omgången redan 18.50... Känner mig som en hemsk människa när jag insåg att jag nu seglar på någon annans tvättid. Men vad kan man göra? I'm horrible, I have accepted this. DS.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0