Jul och Prinsessor!

Det är konstigt hur saker vänder fort. 

Idag vaknade jag och kände nog inte att livet var så lattjo. Jag hade sovit dåligt, kände inte för att jobba och jag hade tankar i huvudet om att jag måste jobba den 23 december. Om du läser det här utgår jag ifrån att du känner mig, allafall lite, och då vet du att julen är min favorithögtid och att inget gör mig så lycklig som just denna högtid.

Det är väl mest de små grejorna; dricka glögg vid advent, hur vi alltid har en gigantisk pepparkaksdeg som vi sliter som djur för att få till pepparkakor (det varierar år från år vem som kämpar längst), se på när mamma gör knäck, julpynta, äta gröt, kika på Bo-Ewe när han går med snö-slungan (alltid lika roligt xD). 

Det gör mig lite ledsen att jag inte direkt kommer vara hemma för det där denna julen. Praktiken suger upp det mesta av december, jobbet på helgerna. Sen när praktiken väl är slut den 16 december då ska jag jobba varje dag på Guldfynd tills julafton. 


MEN! Efter att ha pratat med först mamma och sen Lisa i telefon, känns det bättre. Lisa och jag ska köra lite julstoj med bakning, glöggning och julfilmer. Jag ska även julpynta min korridor så det känns bra här med. 

Så ja, det gick från sämre till bättre ganska så snabbt. Jag är nog lite manodepressiv. Ops.
 

Bilden har ingen relation till texten. Jag fastnade på Pinterst och glömde publicera inlägget. Nu när jag kom ihåg det var jag tvungen att ha med en Pocket Princesses bild, för dom är så söta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0