Vem tusan är du?

Dagens undring går till Facebook och hur jag har vänner där som jag inte har någon aning vem fanken de är.
 
Ni vet hur det är; man scrollar lojt genom nyhetsflödet, folk fyller år, blir fulla och gör statusuppdatering de ångrar i nyktert tillstånd (haven't we all done that?) folk har fått barn (kanske inte nödvändigtvis som en följdhändelse till fyllan before mentioned).
 
Och sen kommer det en fet bild på en total främling med en lagom blasé statusuppdatering om att deras lunch var oätlig och att "aldrig minsann ska de gå tillbaka till den där restaurangen!" 
 
Man har inga gemensamma vänner, känner inte igen namnet, profilbilden, deras check-ins, skola, jobb, hemtrakt. Inget. Vem tusan är du och vad gör du på min Facebook? Det är liksom inga problem och inget man irriterar sig på. Det är bara en sån sak som får mig att lätt rynka på pannan, lägga huvudet på sne och förbryllat fråga mig själv "vem fanken är du?"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0