Åker norrut. Jo men faktiskt!

Mitt besök i Skåneland blev kort och intensivt, ungefär som dvärgen från Game of Thrones.

Nu rullar tåget tillbaka till Kalmar och en veckas jobb. Det känns rätt bra, trots att en helt ny kurs startar imorgon och jag hade inte koll på det när jag tackade ja till att jobba 42 timmar denna veckan. 

Men det löser sig. Antingen improviserar jag på tentan (brukar läsa sig för mig) eller gör jag kursen nästa år :) man ska ju inte oroa sig för sånt man inte kan kontrollera och det är precis vad jag ska göra.

Har jag förresten berättat att jag ska byta mitt andra ämne? Faktum är att jag blivit så inspirerad av min handledare på praktiken att jag vill undervisa i franska!
Det innebär dock att jag måste läsa upp gymnasiebetygen (något jag ALDRIG trodde jag skulle behöva göra, hallå plugghäst.), men det ska jag väl kunna ordna. Kanske sommarkurs? :) 

Nu ska jag se om jag kan slå en signal till Lisa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0