Min lata söndag, aktiva lördag och berusade fredag.

Damn baby girls and boys, jag ligger i min säng och känner mig som en klubbad säl.
 
Igår var det Ironman i Kalmar och jag jobbade ganska länge, mellan 14-23. Det var dock roligt och skönt att vara igång! 
 
Hade en kanoners fredag annars med Lisa och Nina. Vi lattjade hemma hos Lisa med lite gott att dricka och tugga på, sen gled Lisa och jag in till Krögers och sen O'Leary's. Vi stirrade på folk och hade väldigt trevligt.
 
Men som sagt, idag är jag inte direkt den piggaste tjejen i Kalmar. Det har varit rätt mycket ett tag nu, men jobb och dylikt. Både stadsfesten och Ironman innebar mycket aktivitet på Athena och därav spring för servitriserna. Därför känns det rätt okej att jag nu jobbade min sista schemalagda dag igår och går nu in i "vid-behov" istället. Min chef ska bort hela september så då kommer jag nog få jobba en hel del ändå, så det blir inte helt jobbfritt.
 
Som det ser ut nu funderar jag på att åka hem till Skåne ett tag. Jag saknar min familj och måste även lämna tillbaka mammas bil som hon var snäll nog att låna mig (plus att Bo-Ewe tankade den åt mig och det älskar jag honom för, den mannen är som en klippa i mitt liv och den bästa bonuspappa en tjej kan ha!). Så jag kanske kör hem redan i början av nästa vecka och stannar till efter helgen på Broby-semester. Då kan jag passa på att cykla, promenera, träffa mina släktingar och vänner och sånt :) Vi får se hur jag gör.
 
Men nu, ska jag tvätta och ta en promenad. Ska traska in till centrum och Konsum för att köpa häftmassa. Jag köpte nämligen en plansch på IKEA som jag gärna vill sätta upp. Jag är ju dock omringad av betongväggar, så jag kan inte använda den söta lilla hammaren och spiken jag fick av Bo-Ewe när jag flyttade. Så häftmassa får det minsann bli!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0