Ett hårresande äventyr för mig

Ni vet hur vissa saker som händer blir värre i ens huvud än vad de egentligen är i verkligheten?
 
Typ som på lägret när jag mötte Agneta i en korridor då hon precis tvättat håret och var i full färd med att lirka ut tovor i hennes långa hår. Jag frågade henne om hon inte skulle testa med borste, om det kanske skulle bli lättare då. Eftersom jag själv alltid använt borste kändes det inte som en big deal. 
 
Det var det.
Ungefär så här big deal.
 
 
För mig kändes det som om Agneta fick en dånande Guds-röst och tillsammans med rök, spotlight och specialeffekter sa hon med förfärad röst "MEN EN BORSTE DRAR JU UT HÅRSTRÅNA FRÅN ROTEN." (jag har ju en viss tendens till drama men i princip så gick det till.)
 
herregud. jag har misshandlat mitt hår i 21 år. inte konstigt det börjar se lite sorgset ut...
 
ni kan kanske förstå att jag rusade till KICKS och köpte mig en liten kam för finfina 25 kr. Absolut värt det, trots den något ansträngda ekonomin. Värt det både själsligt och hårsligt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma bear.

Trevligt att du köpt kam....märkligt att andras ord väger tyngre än en mammas.....kommer du ihåg när vi pratat om detta med kam/borste :-) kramis

Svar: Va? Det minns jag inte alls! Men mamma, nu förtiden lyssnar jag ju på dig. Hade jag kommit ihåg konversationen om kammen och borsten med dig hade jag köpt en kam då med. Jag kanske var 4? Minns inte så mycket av det året xD kraaaaam!
Synonymous

2013-08-08 @ 06:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0