Coffee and the life I live, everyday.

Min dag har varit... avig, för att försöka ge den ett adjektiv (något Lisa är väldigt förtjust i förresten, darling woman!) På vilket sätt undrar ni kanske? Jo, det ska jag berätta.
 
  • Det tog mig flera minuter att faktiskt förstå vem jag var, var jag var och varför jag var där jag var när min nya alarmklocka ringde imorse.
  • Trots att jag gjort en del så är klockan inte ens 17, vilket tydligen inte alls är en respektabel tid för läggdags med mörk choklad och Gilmore Girls.
  • För att aktivera mig själv gick jag en promenad på 4 km och hälsade på Lisa på jobbet. Detta var inte alls avigt utan bara trevligt, så egentligen borde det inte stå med på listan, men jag vill inte att ni ska tro att jag inte har några vänner och inte alls stirrar längtansfullt ut genom mitt fönster på terassen nedanför där två tjejer sitter och äter tillsammans och verkar ha det supertrevligt. Nejdå, jag har det bra med mina två tystlåtna killar i korridoren, varav en inte pratar svenska och den andra är från gud-vet-var (han påstår Helsinborg, men de där ljuden han gör does not qualify for the speech-category of humans)
  • Efter det gick jag till Espresso House för att köpa en kaffe. Där kunde jag välja mellan liten och stor storlek på min kopp. Den lilla hade kunnat användas som shotglas på studentpuben och den stora hade kunnat ersätta Titanic och enkelt få plats med alla livbåtar som saknades på orginalet. Jag fick ta den stora och nu sitter jag och försöker desperat surpla i mig den medan den fortfarande är något så när varm.
 
Hade jag velat hade jag kunnat bada i denna kaffekopp. Eftersom korridoren bara har dusch kanske jag faktiskt borde överväga idéen.
 
 
Fast jag har också varit på biblioteket idag och det var trevligt. Hämtade en Nora Roberts bok och jag ska nu göra korvstroganoff eftersom jag blev avundsjuk på Lisas som hon lagade igår. Måste ju också jobba av den sedan, så kvällen tänker jag spendera på Malkars och deras löpband. Kanske jag ska spana på snygga killar också, det är ju trevligt. 
 
Oh well, do enjoy your evenings, ladies and gentlemen. 
Au revoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0