Kalmar

Temperaturen har stigit och Kalmar ligger inte längre gömt under ett lager snö. 

Jag tog en promenad för att bekanta mig på riktigt med mitt nya hem! 



Dääääjm. näjs.







Go våren, fotbollsspelarna kommer ut! Ser ni inte dom? Nåväl, jag gjorde allafall det och låt mig säga att det var nääääjs.



Det här är femte försöket. De fyra första kröp jag närmare och närmare, tills jag kände att de var med i bild utan att bli förbannade på mig.






Man blir ju yr av att titta på panoramabilder!



thihi. "hej" ;)



Min första tanke här var: "Antisemitisk staty i Kalmar?"



Andra tanken, efter en närmare titt: "Självklart inte. Bara en naken man, i färd med att dyka ner i vattnet (?)."



Jag vill ha en sån här. I precis detta ögonblicket bestämde jag mig för att införskaffa en sån, någon gång i livet. Helst när jag inte bor i ett rum på 12 kvadrat där jag inte får plats med ett par skor till, än mindre en soffa.







Slutsatsen är att jag gillar Kalmar skarpt.
Stina ♥ Kalmar = sant

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja Kalmar är en härlig stad o nu kommer ju bästa tiden, så gott! Hörde på radion idag att Kristianstad o Kalmar hade varmast, hurra!
Puss o kram från mammy

Svar: Yäy! Go värmen! Det var verkligen otroligt skönt igår, blåste liksom varma vindar :) Hoppas ni har det bra i Broby! :)pusss å kraaam
Synonymous

2013-04-17 @ 21:22:13
Postat av: L

Simhopparen är Stagneliusskolam (och min gamla) maskot typ hehehe.. och lite snygg e han ju allt ;)
Ha en go kväll goding!

Svar: Jovars, jag blev lite fascinerad av andra grejor än armarna ;D XD
Synonymous

2013-04-17 @ 21:57:02
URL: http://hosnilsson.blogg.se
Postat av: Malin

Det är ju Staggs simmare, vanhedra och vandalisera den gärna hur mycket du vill. Mvh Kaggnist ;)

Svar: Haha xD nu känner jag mig sliten mellan två gymnasieskolorna jag inte ens gick på xD
Synonymous

2013-04-18 @ 11:01:57
URL: http://soveryordinary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0