Guilty Pleasures

Alla har vi väl saker vi gör som vi inte riktigt vill erkänna för andra?

Man vet liksom att skulle man säga det till någon så är risken ganska stor att dom stirrar tomt på en och höjer ena ögonbrynet långsamt i det internationella tecknet för "Oooookej, du är en sån. Nej men, oj! Är klockan så mycket! Jag ska nog gå."



Generellt får man den här looken. 
 
Dock är det ju lugnt här. Ingen dömer på min blogg. Stina the Great är god, ömsint och förlåtande. Hon förstår dig.

Jag tänker lista mina guilty pleasures och berätta vad jag inte riktigt berättar offentligt. Vill jag att någon ska tycka att jag är cool(are än vad jag redan är obviously) brukar jag hålla tyst om dessa ting:

  • Jag älskar Glee. Det är fantastiskt. Alla är lyckliga, sjunger och dansar hela tiden och är allmänt underbart på alla sätt och vis. Detta säger jag inte till folk. 
  • Jag älskar High School Musical. Samma princip gäller här. Hur kan man inte älska något där det förekommer spontana danser med Zac Efron på skoltaket och där plötsligt enorma musikalnummer utrbryter i kafeterian?! Jag säger som mannen i Candy Crush: DIVINE! Detta brukar jag hålla tyst om. 
  • Jag kan titta på videos av One Direction och bara stirra stumt på dessa killar. Jag kan inte avgöra vilken av dem som är sötast och det är liksom förlamande att bara glo på dem. Varje gång jag ser ett av deras små söta fejs vill jag bara pussa på det. Plus att jag faktiskt älskar deras låtar. Skitroliga. Alla är glada och hoppar och sjunger. Najs. Men det talar jag inte om.
  • Historiska romaner. I just love 'em! Frasande klänningar, baler, vita kravatter och höga hattar, arroganta men ömsinta män och kvinnor med skinn på näsan! Får jag en sån bra bok, då börjar jag läsa och slutar inte förrän boken är klar. Yum! Men, mina läppar är förseglade.
  • Att jag faktiskt inte tycker att Justin Bieber är särskilt dålig. Han har till och med blivit riktigt snygg nu när han har en bättre frilla. I'm not a Belieber, yet...
  • Min kärlek för DisneyChannels filmer. Starstruck, Another Cinderella Story, Camp Rock etc. Dom är sådär härligt förutsägbara, barntillåtna och mysiga in i märgen. Yes, I love them. Här kan vi även inkludera Miley Cyrus, Selena Gomez, Demi Lovato, Jonas Brothers och Christopher Wilde. (Dock blir jag arg varje gång jag ser Miley's mun.)
  • Nicholas Sparks! Mannen som skrev A walk to remember, The Notebook, Dear John, The Last Song, Safe Haven och The Lucky One. Om han vill får han gärna skriva manuset till mitt liv. Då vet jag att jag med säkerhet kommer träffa en blandning av Ryan Gosling/Shanning Tatum/Liam Hemsworth/Josh Duhamel/Zac Efron. Ja tack, Mr. Sparks.
  • Jag älskar även Melodifestivalen. Och Eurovision Song Contest! Passionerat! Tack Gode Gud för dessa tävlingar med fläktar, glittriga kläder, upbeat må-bra låtar och glädje, glädje, glädje till alla. Damn, good stuff.
 
I guess I'm guilty, I have pleasures.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0