Turn of the tide

Wow, från att dagen började rätt mediokert har det nu gått upp rätt högt, akademiskt sätt!

Efter en upplysande Grammatikföreläsning hade vi vår första Language History Lesson.

Det kändes som en utomkroppslig upplevelse! Min lärare David, som ser ut att ha konspirerat med Kejsar Konstantin och Alexander den Store, ställer jag längst fram i klassrummet och slänger fraser på gammel-engelska och walesiska omkring sig och refererar till Sagan om Ringen och Tolkiens arbete med anglo-saxiska och keltiska språk!

Helt nedrans otroligt! Jag satt med en glasartad blick efter 5 min och förblev hypnotiserad tills slutet. Ett annat stort plus är att han strukturerat ALLT! Fullkomligt schema på vad vi skulle göra varje vecka, läsa, skriva, spela in etc.

Maggical!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0