Krångligt.

Jag förstår mig inte på Capio City i Broby. 

Konversation mellan mig och sekreteraren:

Jag: Hej, jag har haft ont i halsen i 6 dagar och feber i 4, skulle jag kunna få en tid hos en läkare?
Hon: Våra akuttider börjar 08.00 så jag kan inte ge dig någon tid idag.
Jag: Det är lugnt, det förstår jag. Kanske imorgon?
Hon: Ja, men du får ringa imorgon kl 08.00
Jag: Ska jag ringa imorgon 08.00 fast jag ringer nu och du skriver ner mina detaljer och ber dom ge mig en tid när jag ringer igen imorgon och kommer säga exakt samma sak som nu?
Hon: Ja. Fast det är ju många som ringer och speciellt vid 08.00
Jag: Så jag bör inte ringa vid 08.00?
Hon: Jo, annars får du nog ingen tid.
Jag: ....
Hon: Tack för att du ringde. 
Jag: *lägger på*

Konstigt system.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0