tack å hej lakan i svej!

Jag ställer mig frågan:

Varför går man (mer specifikt, jag) inte och lägger mig i tid när jag ska upp och jobba dagen efter? Kan ju tyckas att 10 inte är tidigt och et var väl så min skalle resonerade när jag tittade op Eva och Adam till 01.15...

Annars har mina lediga dagar varit fina. Tvättade för andra gången i mitt liv. Kläderna gick bra, men våra lakan och handdukar (vita från början) är nu en fin nyans av vit-lila pga våra nya lila lakan som vi slängde in i mixen eftersom det är så nedrans dyrt att tvätta här. Det är precis som om dom uppmuntrar till att inte tvätta. 

Självklart är torktumlaren värdelös och vi var därför tvunga att hänga upp diverse artiklar runt om i rummet trots att det faktiskt inte går för den högsta möbel vi har är en byrå som når mig till höften. Så Erika och jag har levt bland ljuslila handdukar, halvtorra tröjor och en svag doft av tvättmedel i 2 dagar nu.


Skönt, nu när jag fått klaga lite ska jag snart gå till jobbet och vara alldeles chipper och typiskt trevlig svensk tös!

PS. idag vaknade jag av att jag låg på en röd lösnagel. fråga mig inte hur det hände! DS.

Kommentarer
Postat av: Mammy

Så huslig du blivit gumman!

2012-03-02 @ 22:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0