110901 (yes box, jag har trollat fram september)

Vet ni vad jag tycker är roligt?
Före och efter-bilder. 

Säg att du ska färga håret. Ditt platta bruna hår ska bli rött. Före-bilden består alltså av dig, med ditt platta bruna hår, utan smink what-so-ever, en och annan finne och ett ansiktsuttryck som dvärgen Butter hade varit stolt över.

Efter-bilden visar dig med världens största leende, vi snackar alltså från öra till öra jag-har-i-hemlighet-fått-speed-av-frisören och vill hoppa jämfota genom resten av mitt liv. Håret är skinande rött och helt plötsligt har du inga finnar (eller ens riktigt hud) och en helt fantastisk make-up. 

Då undrar man ju spontant, var kom sminket ifrån?

Dock kan jag ju förstå metoden och relatera till det för jag gör exakt samma sak, bara varje dag. Jag har räknat ut att om man är osminkad och lite lagom ugly varje dag blir folk så chockade när man väl snyggar till sig att dom inte kan låta bli att kommentera det. 

Nu tycker ni kanske att jag har lite för mycket ledig tid. Då kan jag ju tycka att ni kanske har rätt. Men antingen är jag på Teatern och greasar eller så är jag hemma och det enda jag har i huvudet då är:

"Till en honky-tonk baby står man inte still. Har man bara börjat är det allt man vill. Min baby gillar rock, min baby gillar roll. Min baby dansar jitterbugg med full kontroll. Så bara shejka, shejk,shejk,shejk. Ja, shejka!"

Tydligen inte en uppskattad låt att sjunga under arbetsintervjuer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0