110328

Bråkade med mamma och i rena ilskan skrev jag mitt svenska tal. Blev faktiskt riktigt bra, bara ännu en anledning att beundra mig själv.

Eftersom det är måndag och första dagen på min lingonvecka den här månaden(OOOOH scary!! jag nämnde mens i min blogg! iiiih! get over it) ska jag faktiskt inte träna. istället ska jag köra till knislinge med Erika och köpa Ben & Jerry glass. sen ska jag proppa i mig hela den samtidigt som jag stirrar på tvn.
gud, mitt liv är väl avundsvärt?

min planerade skolkning och sovmorgon blev dock inte så bra som jag tänkt mig. Det var lite lurigt för det började riktigt bra.  Jag vaknade, gjorde pasta och köttbullar till frukost/lunch. åt sagda köttbullar och pasta framför tvn och That '70s show (tack Jim för att du förklarade för mig varför det lilla tecknet ska vara framför 17!). plockade ihop mina grejor och tog bilen mot bussen. då inser jag att jag inte har någon plånbok i väskan. shit sherlock tänker jag stillsamt. "Den ligger nog i mammas bil eftersom jag körde till pappa igår."
Kör i hundranittio tillbaka hem och rusar in och rafsar åt mig 40 spänn ur glasskålen i köket som egentligen ska gå vara parkeringspengar.
fräser tilbaka till byn, möter bussen utanför kyrkan, har tävling med bussen ut ur broby i tron om att jag ska kunna parkerka i knislinge och hoppa på bussen där. ger upp efter några minuter och tar en senare buss.


det var guds sätt att straffa mig för att jag skolkade. men var lugna, jag ska offra några getter ikväll. inget ska få förstöra min vänskap med the man himself.

glassen och erika väntar!
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0