jag traskade i askungens skor för en kväll

Ja, äntligen fick jag svar på frågan "Vad är väl en bal på slottet?"
och det säger jag, så fin har jag nog aldrig varit förrut! det var riktigt kul att se alla i deras fina klänningar och självklart var alla killarna döläckra i sina smokingar och frackar. undra vad det är med det? man kan va hur ful som helst och ändå bli gudomligt snygg i smoking, som magi!

Min underbara syster hjälpte mig hela förmiddagen och fixade allt på mig. Manikyr och pedikyr, plattade oh flätade mitt hår, sminkade mg jättefint och sen irrade både hon och mamma runt halvtimmen innan min baldejt kom för att hämta alla grejor. Sjal hit och väska dit, Evas läppglans och Sussis skor. Det var en salig röra men jag tror nog att mamma och susanna var mer strirriga än jag. (NOT)

Sussis manfriend (ja, för när man nått den heliga åldern av 25 som min syster nu gjort har man inte boyfriend längre utan manfriend) Jim fotade mig innan jag frästa iväg i den fina bilen som min baldejt Melker hämtade mig i.


Här har ni mig! Jag kände mig lite som en life-size Barbiedocka storlek XL och det var naaaajs! :D



Frillen, som susabus fixade. Med Erikas smycke kom jag på sen! haha, det har legat hemma hos mig så länge att jag glömt vems det va XD





Kolla vilken lång baldejt jag hade! Och då hade jag ändå 10 cm klackar där! med dom blir jag 173 cm och han är ändå ett huvud längre! hoho! :D Nåväl, Melker Magnusson som får ett klart mvg när det gäller bal!
Han åkte 3 mil för att hämta mig, i en jättesnygg Audi, gav mig blombuketten på bilden och champagne i bilen :D


Själva balen var jätterolig! Rebeccas gips matchade hennes klänning och alla var så himla fina.
Det ända orosmolnet på hela dagen var när vi precis kommit in på slottsgården efter minglet. Då blev jag plötsligt jätte-illamående, det svartnade för ögonen och jag blev helt kallsvettig. helt ärligt talat kan jag inte fatta att jag svimmade på min bal xD så sjukt dramatiskt, och även om jag älskar drama hade jag hellre sluppit. Felicia och Mimmi släpade mig till en bänk och gav mig vatten och appetizers. antar att det var kombinationen av värme, knappt någon mat och inget vatten som fick mig att swoona haha xD


dansade till in på natten och sen hämtade pappa mig och jag stupade säng.
Sov till 1 idag, för så blir det när man går på skattjakt, åker till Siesta och går på Bal efter varandra.

Nu orkar jag verkligen inte blogga mer. jag är så dålig på att blogga om verkliga händelser i mitt liv, tycker det är lite tråkigt. Jag vill hellre skriva om mitt vardagliga liv eftersom det är så mycket knasigare xD
så imorgon får ni kanske ett vanligt inlägg, men hoppas inte för mycket. risken finns att det inte återgår till det normala förrän efter studenten :D

ciao!

Kommentarer
Postat av: miranda

vad fin du är!

2011-06-06 @ 21:01:22
URL: http://mipanda.blogg.se/
Postat av: Jenny

tjena snygging.

Vill bara påpeka att det faktiskt var jag och mimmi som förflyttade dig till bänken. Låt inte felicia ta över mitt hjälte-moment! höhö...

2011-06-06 @ 21:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0