Pirtûkên zarok û ciwanan bi kurdî

Lite tragiskt besked: Lägerveckan i Immeln med all dess sköna natur har gett mig torgskräck och en fasa för trafik.

Idag skulle jag köra in till stan innan jobbet för att uträtta vissa ärenden. Köpa mp3-laddare, hämta ut passet och kolla lite på kläder samt fika med Erika stod på listan. Efter att ha inhandlat min laddare på elgiganten (där ett väldigt stort muskelknippe till man som mer såg ut som en Hells Angels-medlem än en butiksansvarig på Elgiganten hjälpte mig) gick det bara utför! Av någon oförklarlig anledning var det smockfullt med bilar denna måndag kl 12. Jag fick köra jättekonstigt och i massa omvägar för att ta mig från långebro till polisen.
Bland annat blev lite en tur på Näsby då jag låste mina dörrar och en sväng bort vid industriområdet.

efter mötet med Erika smet jag in på H&M och kollade på shorts med blev så trött av alla människor att jag frästa därifrån och satte kurs på Hanaskog istället. Här har jag nu slitit som en hund och irrat runt som en höna. Det är rena rama zoo:et.

Nu har det dock lugnat sig lite och jag passar på att använda tiden till att ta igen det jag missat på det intra-nätet under lägerveckan.


Något för den nyfikna?

Bibliotek på:
Kurdiska - Pirtûkxane
Bosniska - Knjiznica

Står i rutinpärmen. Hoppas jag inte förväntas kunna kurdiska och bosniska och att det är en diskret hint om att anmäla mig till en kvällskurs för bibliotikarer med lingvistiskt handikapp.

PS. Rubrikens översättning lyder: Barn- och ungdomsböcker på kurdiska. Själv tycket jag det ser ut som om man blir erbjuden ett kilo bananer som INTE är kurdiska, men det kanske bara är jag. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0