110215

Vet ni vad jag hatar? kyla. jag är så förbaskat trött på att det ska vara så föbenat kallt hela tiden!
idag när jag gick från bussen ville jag lägga mig ner och dö för att vinden ven genom ben, märg och min röda jacka.

allvarligt talat, häromveckan var det ju sol och plusgrader. vart tog det fina vädret vägen? nå, gud?!
eftersom C4 har allvarliga kommunikations problem med sina elever visste jag inte att ensemblen var inställd idag. när jag då stod i skolan efter dansen alldeles ensam och engelskalektionen var hundra år iväg beslöt jag faktiskt att i valet mellan 3 ½ timme i stan och sen 150 minters engelska och bussresan hem och egengjord lunch + film, var det ingen tävling.

jag somnade i slutet av en av mina favorit filmer: What women want, men det gör inget, jag har sett den hundra gånger typ.
om det nu finns någon där ute som mot förmodan inte spenderar all sin lediga tid med att glo på tv-rutan, vill jag ändå uppmana er att se den. Den är väldigt rolig och så där härligt 90-talsaktig. (är det bara jag eller verkar jag ha en förkärlek för alla årtionden som inte början på 20?) Mel Gibson spelar en obotlig ungkarl och kvinnotjusare med en imponerande position på en reklambyrå. När han blir förbisedd vid en befordran och hans chef ger jobbet till hans kvinnliga motsvarighet och konkurrent, spelad av den härliga Helen Hunt, ger han sig i kast med uppgiften att få henne att sluta. han får oväntat hjälp från de högra makterna när han efter ett litet kvinnligt experiment inser att han fått gåvan att läsa kvinnors tankar.
hela filmen är hysteriskt rolig och på samma gång en helt vanlig och fin romantisk film :) två tummar upp av två möjliga xD




susanna är hemma för nån/några dagar, hon ska på audition i Malmö imorgon till Grease. själv ska jag på amatör audtition i Kristanstad den 7 mars :D tänk va knasigt om vi både skulle få vara med. då kan vi samåka till repetitionerna xD
nu ska jag byta om och snart köra till träningen och hålla tummarna för att Viktor hunnit tillbaka så vi kan spinna!
ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0