110417

Goderafton

Idag har jag tillgodosett både kroppens och själens behov.

Kroppsdelen:
Cyklade mormors cykel hem till henne och morfar. 4-5 km som gled förbi supersnabbt eftersom mina benmuskler är enorma efter allt mitt spinnande. ja, det och alla dessa anabola sterioder jag stoppar i mig. men schh! säg inte det till någon!
Lavade ved hemma och fick ut lite aggressioner.

Själsdelen:
Gick i kyrkan. Vet ni vad? Jag älskar verkligen att sitta i en kyrka. Viktor skulle spela och sjunga på andakten kl 7 och då tänkte jag som så att jag skulle kombinera nöjet att lyssna på hans ljuva röst och my long overdue conversation with God. Som det är nu känner jag att vi förstår varandra till fullo. Gud ser mellan fingrarna på mina synder (svordomarna framför allt.) och jag lägger i inte mig hur han sköter planeten.

Men jag minns det så tydligt från min konfirmaterande tid. Man skulle ju gå på minst 18 gudstjänster eller något. Vanligtvis brukade jag, Sara, Mariette och Linnèa glida ner i bänkarna längst bak lite så där osynligt. Med mp3 i öronen och kanske en bok eller mobil i handen var vi inte särskilt uppmärksamma på prästen.
Men de sällsamma stunder man väl bara satt och lyssnade så var det ganska mysigt.

Jag skulle hemskt gärna vilja  pröva på att gå i synagoga och moské också. I'm a firm believer in making friends with every god there is. Jag menar, om man är kompis med både Jesus, Buddah, Jahve, Allah och Shiva då har man ju sitt på det torra?


fast det är ju så jäkla massa krigande om religioner och sånt. personligen tror jag att enda lösningen är att alla tillber mig. jag är ju vettig och inte alls självgod, självcentrerad och egoistisk med en skev verklighetsuppfattning.

Au revoir my sweet, a dingo(e) is kissing my feet.

Kommentarer
Postat av: Foxy

Det var sjukt trevligt att du kom! Tack tack tack! Du och gud har sannerligen en märklig relation, särskilt gällande svordomarna! Och jag älskar att läsa din blogg!

2011-04-17 @ 23:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0