jag missade tåget..

Gud nu har jag grejor att berätta alltså!
jag är ju i göteborg nu och när jag skulle ta tåget igår halv 3, då missar jag det!! helt otroligt, jag har aldrig varit dummare! kom i god tid till stationen i hässleholm och missar det nedrans tåget för att jag inte är tillräckligt uppmärksam.
jag satt där inne (för att slippa frysa. nedrans vanity som alltid är mig till nackdel!) med ryggen mot spåret. vände mig om, fick syn på tåget, gick till rulltrappan och åkte ner. ungefär halvvägs ner ser jag hur dörrarna stängs. "nåväl, tänker jag, jag trycker väl bara på den där knappen så dörren öppnas igen. kommer ut och fram till tåget, trycker på knappen som en annan idiot. inget händer. tåget börjar rulla.
det är då jag inser vad som händer..

får panik, ringr mamma, ringer, susanna, springer till resebutiken, fixar en ny biljett; sista minuten för 180 spänn, hoppar på ett nytt tåg vid 3 istället, ringer mamma igen för att meddela att hon inte behövr ringa och skälla på mig eftersom jag ändå sitter på ett nytt tåg, anländer i göteborg 2 och en halv timme försent. en fantastisk upplevelse! 4 timmar istället för 2. men det var helt okej, jag lyssnade på musik och sov lite. kollade på andra passagerare. det var en liten man som steg på i falköping. han var nog av utländskt rsprung (är det politiskt korrekt att säga så?) och det första han gjorde efter att satt sig mittemot mig till höger var att ta av sig skorna och lägga upp fötterna på sätet brevid mig! han var ganska kort i rocken också så han hade lite problem med att nå andra sätet xD mucho kul.

idag har suscha och jag varit i nordstan och handlat lite. köpte bl a en söt t-shirt från gina tricot. brandorange med texten "Scary but cute". och nu på kvällen tittade vi på Claes Eriksson föreställning.
nu blir det bounty hunter, som vi laddade ner så otroligt snabbt att det tydligen var rekord i susannas och jims värld. jag vet inte vad det säger om deras liv men jag kan ju tillägga att sussi jobbar med gubbarna i galenskaperna just nu. så att ni förstår hur cool syrra jag har. och för att jag gillar att skryta om det :)

jag tänker inte be om ursäkt för det långa inlägget; det är min blogg, jag gör vad jag vill här. jag skulle kunna skriva om likaväl använt tuggummi som sabeltandade tigrar med tanvärk. men det gör jag inte.
scha scha bloggen!

Kommentarer
Postat av: olivia

jag kommenterade fel inlägg så smart är jag

2010-10-08 @ 06:50:48
URL: http://chocolatefromthesky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0