101017

gud vad jag är oansvarig.. istället för att plugga inför musikhistoria-provet imorgon poppade jag en påse pocorn och läste en deckare. jag försökte faktiskt läsa lite i boken men den är ju så förbenat tråkig! jag slår vad om att jag hade kunnat skriva en musikhistoriabok på ett mycket roligare sätt.. typ med rörliga bilder och studiehjälp: godis.

för övrigt har jag haft en oproduktiv söndag. jag tittade på en japansk film som heter Battle Royale; den handlar om en japansk skolklass som blir skickade till en ö av regeringen och får där i uppgift att ta kål på varandra. den som är sist kvar vinner och får överleva. grymt bra och en smula blodig ;) just the way i like it!
det har varit en filmproppad helg, i fredags tittade jag på Never been kissed och Sorority Boys och igår såg jag den där Percy Jackson filmen och en Leonardo DiCaprio film: Mannen i järnmasken.
jag hade inte så superhöga förväntningar på Percy Jackson etc, men den var faktiskt suverän! plus att snubben var ju läcker som en annan bakelse. never been kissed hade jag inte sett förut heller men den var också bra. en söt film, om man nu kan säga så. den handlar om en journalist som går undercover i ett high school och hon har typ aldrig blivit kysst på riktigt. så då ska hon bli populär och hitta ett scoop. funkar inte så bra till en början men det artar sig allt eftersom filmen går.

wow, kalla mig stina film-recensent ^^ xD
nåväl, jag får väl ta mig i kragen och studera lite. eller så läser jag lite mer i min bok ..
Ta ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0