101107

god afton -
det har varit en rofylld söndag. mamma väckte mig tidigt så jag kunda äta frukost samtidigt som henne och Bo-Ewe. det är otroligt vad mycket man hinner med om man inte sover till tolv. vanligtvis ser min söndag ut så här:
12.00 - vakna, släpa mig ur sängen.
12.10 - göra frukost och möjligtvis äta den vid tvn.
12.00-15.30 - äta frukosten och se på tv.
15.30ish - söndagsmiddag made by mama.
16.30-18.30 - titta mer på tv och om jag orkar, slå på computtern.
18.30-20.00 - städa mitt rum. detta är något jag gör varje söndag eftersom det är då mitt rum är som stökigast efter veckan och den enda dagen då det känns som jag har tid. (om jag drog av några timmar av tv-tittande hade jag kanske haft mer tid.. nåt att tänka på^^ så nu har jag tänkt, nejtack!)
20.00 - fundera på om jag glömt något inför skolveckan.
20.05 - komma på vad jag glömt inför skolveckan.
20.05-21.00 - ströva runt i huset.
21.00 - inse att jag glömt duscha.
21.01 - duschar.
22.00 - shockerande nog tittar jag lite på tv innan jag släcker lampan och stirrar ut i rymden i två timmar tills jag somnar.

men eftersom jag idag kom upp flera timmar tidigare var jag färdig med allt städande redan halv sex, jag har till och med hunnit rensa i mitt soffbord/förvaringsbox à la IKEA! det är här med att gå upp tidigt är ju riktigt finurligt, vem vet kanske gör jag det nästa helg också?

igår tittade jag förresten på It Takes Two, en superhärlig nittio-tals film med systrarna Olsen, Kirstie Allen och Steve Guttenberg, ni vet han från Polisskolan filmerna? dom håller jag förresten också på att plöja i genom. något jag insåg under processen var att Steve Guttenberg är gorgeous! på ett nittio-tals sätt liksom, speciellt i Polisskolan 1. yum, men om man räknar på det är han väl ... 52 nu.. ooh, inte så yum.

hursom haver, jag hade glömt hur bra It Takes Two är, Olsen systrarna är sååå små och väldigt söta. den är lite som Föräldrafällan men what'a'heck jag älskar ju den filmen så varför skulle jag inte älska den här?! jag vill bara hoppa in i den filmen och leka på det där lägret och bo i Alyssas hus! (jag hade inte direkt tackat nej till Steve Guttenberg vid den åldern heller. 37 är ju inget.. eller? did i just cross the line from calm admirer to crazy stalker-person who likes older guys?)

nej klockan börjar ju närma sig tio så jag får väl hoppa i säng. speciellt med tanke på att jag ska upp kl 6 och ha en körlektion.
Toodles, smoodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0