Runaway Bride

Igårkväll tittade jag på Runaway Bride innan jag skulle sova och allvarligt talat kan jag inte riktigt komma över faktumet att Julia Roberts och Richard Gere är så bra tillsammans. Jag är ett väldigt stort Pretty Woman-fan och det är så härligt att se dom i en film igen. plus att det är flera andra skådespelare i filmen som jag verkligen tycker om! exempelvis Hector Elizondo, Kathleen Marshall och Larry Miller! Dom två första är tillochmed med i Pretty Woman och alla tre är med i En prinsessas dagbok filmerna :D jag har ju värsta dillen på skådespelare och namn så i samma stund som jag ser en skådis jag känner igen måste jag kolla upp och tänka efter vilka andra filmer han/hon spelar i :P

och Runaway Bride är ju så himla bra! den är så härligt romantisk, rolig och mysig. och det är verkligen some serious kemi mellan Roberts och Gere. dom borde definitivt göra fler filmer ihop, I know i would've seen it :D
jag ska förklara handlingen lite snabbt om i fall att det är någon stackars sate som inte sett denna aaasbraiga filmen.

Gere spelar Ike Graham en journalist från NY och när han skriver i sin krönika om Maggie Carpenters (Roberts) bröllopsproblem blir hon megaarg och skriver ett arg brev från hemstaden Hale och kräver Ike's huvud på ett silverfat (och får det). han åker då till Hale för att bevis att han hade rätt om henne och det blir upp till bevis, eftersom Magge nämligen är inne på 4 försöket att gifta sig. hon har lämnat 3 män vi altaret innan och tänker inte ge Ike tillfredställelsen att göra det ytterligare en gång. oh, the excitement! :D

allvarligt talat, har du inte sett det: GÖR DET! consider it an order from a movie-lover.


hm, andra bröllopsfilmen på 3 dagar.. vad säger det tros?
ciao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0