101108

det har varit en lååång dag. jag gick upp tio i sex, hade körlektion från halv sju till åtta och sen lektioner till 4 bl a tre timmars naturkunskap som inte var nådig. turligt nog bestämdes det att vi ska ha sexualkunskap och jag är rätt nyfiken, sex har jag ju hört om men har aldrig riktigt fattat vad det är, utöver siffran efter fem.

jag speedtränade i en halvtimme, 200 kalorier puts väck! har käkat lite kvällsmat och nu sitter jag här, ska slappna av till lite buffy och vid nio blir det Våra Vänners Liv. ett väldigt bra, svenskt program som går på ettan. i vanliga fall är jag inte så förtjust i svenska program och filmer. det brukar floppa.. lite spontant tänker jag på Frostbiten, vampyrfilm som utspelar sig i Norrbotten.. yeah, you get my point.
men det här vänner programmet är faktiskt väldigt bra, det handlar om 4 män i 30 års åldern, som har varit vänner länge och så börjar deras liv förändras på olika sätt och det får man följa. dom håller liksom ihop i vått och torrt och det är kul att se.
plus att efter det går, eller gick, I Anneli efter det och de är ju världens knasigaste program. schizofrena Anneli har alltid med sig Liket vart hon än går. Liket lägger sig i och är en helt annan sida av Anneli än vad hon visar upp för världen. det är Sissela Benn som spelar henne (ni vet, "Kärlek finns i alla kulturer, visste du det Monika?") hon är stencool och supercharmig. men det är slut nu så jag får nöja mig med Vännerna.

well well,
ding dong, the wicked witch is dead,

back to Kansas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0