101212

Godkväll
Jag har precis spenderat 3 härliga timmar med att se En Värsting till Syster 1 & 2. jag sitter fortfarande och ler som ett fån, haha. filmerna handlar om Deloris Van Cartier som spelas av Whoopi Goldberg. i första filmen blir Las Vegas showgirl Deloris vittne till ett mord och sätts i vittnesskydd-programmet. hon blir placerad i ett kloster i New York i förhoppningen att det är det sista stället hennes mordlystne gangster till ex-pojkvän skulle leta på. väl där har hon lite svårt att anpassa sig till det nya nunnelivet, tills hon får i uppgift att ta hand om den extremt dåliga kören. helt plötsligt strömmar det in folk till mässan enbart pga den fantastiska kören Deloris fixar.
andra filmen utspelar sig på ett high school där nunnorna nu fått jobb tillsammans med några munkar. när dom har problem med eleverna i musik-klassen ber dom Deloris ge upp sitt Las Vegas liv och ta på sig nunnekåpan igen för ett tag. hon hjälper ungarna att förstå att dom är duktiga och värda något.




filmerna är från 92 och 93 så det är all school nineties, för hela slanten; vilket jag ääälskar! kläderna är så fula att dom blir snygga! och eftersom det är komedier med MUSIK, är det som att gå in på Sandelins och inse att det är rea enbart för alla som heter stina; nämligen helt underbart :D ett måste om man är normal ;)
nu ska jag fortsätta med X-men triologin, kanske inte alla ikväll dock.. xD
imorgon (snarare idag) blir det julkalas/födelsedagsfirande hos mormor, önska mig lycka till, det brukar vara smockfullt med folk. om ni inte hör från mig mer har jag antagligen trampats till döds av hungriga pensionärer som sträcker sig efter mormors hemlagade köttbullar.

hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0