The return of The Stina

Hallå hallå i rutan!
 
Jag vet att det var längesedan, men det är så att jag är en otroligt viktig och upptagen person. 
Nja, eller, jag kanske mest är en lagom upptagen person med ett lat sida som gärna tittar fram och säger "hejhej, inte ska vi väl anstränga oss i onödan, vi tar väl och sover en stund i soffan istället för att låta tangenterna fladdra fram ett sofistikerat och trevligt blogginlägg."
 
Då är det svårt att stå emot, just eftersom min soffa är som en grå massa som fallit rakt från himlen komplett med mysiga filtar och kuddar som liksom ropar på en så fort man trampat in i min lägenhet.
 
Vet ni förresten vad jag lagt mig för med? Jag lockar folk hem till mig med löften om mat och gottis så att jag ska slippa åka nånstans. Jag är i princip häxan i Hans och Greta-sagan. Fast snyggare.
 
- I måndags lockade jag Johanna med te och knäckkakor, hon hängde kvar tills midnatt! SUCCESS!
- I tisdags lockade jag Lisa med löften om spaghetti och köttfärssås, direkt från spisen! SUCCESS!
 
 
Om ni undrar vad jag gör just nu kan jag berätta att jag sitter på en föreläsning i historia där medeltiden är i fokus. Vi har hållt igång sen 09.15 imorse och nu är min hjärna full. Den säger error om jag försöker antecka mer och det går liksom inte att banka in mer info om feodalsamhällen och vasaller. Så jag gjorde som jag brukar göra när det blir lite för mycket. Jag sa till min goda kamrat Lisa, "nä, nu skiter jag i det här" och valde att spendera det sista 20 minuterna på ett blogginlägg istället.
 
 
Här har vi förresten min kära vän, mitt i en trumpen min, eftersom hon inte hunnit äta dagens kaka än. Det var väl dagens höjdpunkt typ, THE COOKIE. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0