lost in translation

Hola people!
 
Här sitter jag på en föreläsning i skolan (som vanligt) och känner att mitt fokus glider iväg (som vanligt) till ett eget land med bloggar och kafferast, snarare än didaktik. Nu när det faktiskt är näst sista året innan jag ska vara lärare i en gymnasieskola for real börjar jag bli lite orolig för den här förlusten av fokus. Jag behöver ha en liten praktik-boost tror jag.
 
Förrförra året då jag hade 5 veckors praktik i mitt förstaämne; engelska, då var det som en varm dusch på morgonen; först ville jag verkligen inte göra det för det är ju så mycket lättare att stanna i sängen (läs universitetet) än att faktiskt dra sitt trötta ars*e upp och in i duschen för att starta dagen. Dock brukar det sluta med att jag är rätt nöjd med att stå där i duschen, det är ju så varmt och trevligt.
 
Praktiken på en högstadieskola i 5 veckor gick på ett par timmar, kändes det som allafall. Helt tokigt hur dagarna flyger iväg och man springer från lektion till lektion och dricker kaffekopp efter kaffekopp. Nu hoppas jag verkligen att den praktiken som börjar om ungefär 1 vecka ger mig samma upplevelse. 
 
Dock är jag ganska nervös för dessa kommande veckor, bland annat för att inte är någon hemlighet att jag är bättre på engelska än historia. Jag är livrädd att en elev ska fråga mig något som jag helt plötsligt inte kan svara på och då se ut som en byfåne framför en grupp blodtörstiga elever. Kanhända att jag är en smula dramatisk på denna punkt...
 
hur som haver skorna skaver, ni får ha det bra, för det tänker jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0