Men, åååååh.

Tjenare.
Det är en trött tjej som checkar in idag, jobbet sög musten ur mig. Jag är inte på mitt bästa humör, så det är bara bra att Kim är iväg och byter en bil, så att jag inte tar ut min frustration på stackars honom.
 
Det är en situation på jobbet som gör mig irriterad. Min åsikt är att det är klokt att lyssna på kollegor som jobbat längre än en själv, om man precis börjat och inte har full koll, vilket är helt förståeligt! Klart man inte kan allt precis när man startat en anställning. Men då är det ju så bra att man kan lära sig massvis av de man jobbar med, om man nu lyssnar. Jag menar inte att man ska lyssna för att den som arbetat längre nödvändigtvis är "bättre", utan snarare utav respekt för att desto längre man jobbat desto mer vet man. Därför blir jag superfrustrerad när jag försöker hjälpa till och det då känns som personen inte lyssnar på mig. Men nåväl, det är ju trots allt inte min uppgift att utbilda personal. Minns bara själv hur det var att vara ny, det kändes väldigt tryggt att kunna få hjälp från mina kollegor som jobbat väldigt länge och kunde massvis.
 
Nu ska jag försöka strunta i det här och njuta av ett avsnitt av Glee istället.
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0