Resans mål var Tutankhamon, guiden ropa Khamon - Come on Come on!

Idag hade jag min andra historia-föreläsning. Det var som en tidvattenvåg av årtal, knasiga namn och allt utan powerpoint. Det vill säga, helt jäkla fantastiskt!
 
Efteråt lunchade Lisa och jag i solen med våra matlådor à la student. Vi tog även en tur på stan och jag lyckades inhandla en ruskigt fin handväska med matchande plånbok, pälsväst (fejk, naturellement) svarta jeans och en grå kofta jag spanat efter på Gina Tricot. 
 
Utöver det fick jag presentkort till massage av jobbet, 525;- :D jag tror att vi vann någon form av butikstävling, vet dock inte vilken. Fick även reda på att vi kom trea i försäljning av släta förlovningsringar och vi kommer således få gå ut och äta middag för 300 kr per person. Snacka om att jag är såååå glad att jag jobbar på GF :D
 
Utöver denna redan aktiva dag lyckades jag klämma in ett träningspass, samtal med både föräldrar och vänner. Hur trevligt som helst. Trots att mamma råkade tappa bort telefonen under tiden vi pratade i högtalare. Hon letade efter jackor till mig och helt plötsligt låter det så här:
 
Mamma - "Nu hittar jag en jacka här... är den brun? Jag ser inte i det här ljuset. Den KAN vara brun. Är det något mer? Här är en med blommor på insidan? Vill du ha den?"
Jag - "...nää, den kan vara kvar hemma, ta den bruna skinnjackan bara."
Mamma - "Okej. Bra. --- MEN HERREGUD! JAG HAR TAPPAT BORT STINA!"
Jag - "Va? Mamma, jag är här. Hallå?"
Mamma - "MEN ALLTSÅ, VART ÄR HON? BOJJE?! JAG HÖR HENNES RÖST BARA!"
Bo-Ewe - "Vart kan den vara? Här är ju så mycket grejor överallt."
Jag (försöker få in en syl i vädret, förgäves förstås) - "Halllllååå?"
Mamma - "AHAAAA! Där är den! Hej! Luren låg under alla kläder."
Jag - "Okeydokey mamma!" xD
 
Som vanligt en fantastiskt rolig konversation med min moder xD

Kommentarer
Postat av: miranda

HAHA "jag har tappat bort stina" helt underbart!

Svar: verkligen! super-underhållande att lyssna på xD :D:D
Synonymous

2014-09-03 @ 17:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0