Undra sa flundra är gädda en fisk. Sa Rebecca på C4.

Godmiddag,
 
Jag vaknade under lång rad snoozningar. Blev inte så tidigt som jag kunde önskat igår. Istället stirrade jag på Mr and Mrs. Smith och läste ut Om jag kunde drömma.
 
Nu sitter jag här i pyjamasbyxor, inneskor och sörplar i mig kaffe som om mitt liv berodde på det. Lisa ska komma hit och vi ska gräva ner oss djupt i hålan som heter "Skolväsendets historia, värdegrund och samhälleliga villkor". Antagligen kommer vi dö där nere, under tyngden av all kunskap. 
 
För övrigt ska jag skriva en bok. Måste se om jag kan. Jag läste nämligen min slutuppsats i svenska från tredje året på gymnasiet och hade glömt hur, gulp, får man säga så här, bra jag skrev den. Jag missuppfattade medvetet uppgiften och skrev en fiktiv historia om ett mord, en så där 13 författare och tidsresor. Men jag lyckades rätt bra tror jag, det hjälper ju om man läst alla böcker i hela Broby och många i Kristianstad och Kalmar. Då vet man jargongen.
 
Så, nu kanske jag skulle försöka göra det. Stina Holm, författare.
Eller kanske jag bara tar en kopp kaffe till.

Kommentarer
Postat av: miranda

Jag kommer ihåg den historien jätteväl! Den var grym :D

Svar: Omg, nu har du gjort mig ännu mer ego- for which I love you for :D xD haha, tack ska du ha. Det var så roligt att skriva på det viset. Borde ju gå att göra det i större skala om man bar tar sig tid :)
Synonymous

2014-01-03 @ 16:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0