Some nights I stay up and wish I was a monkey, but then I think again.

Jag gör inget halvhjärtat. Ska jag vara hemma en fredag så ska jag verkligen vara det.
 
Nygatan 29A är smockfull av glada, berusade studenter som finner stor glädje i att stampa i en *raketen*-liknande symfoni varje gång någon ska ta en shot. Grannarna ovanför mig kommer nog snart braka igenom och hamna hos mig för jag vet inte hur mycket mitt tak och deras golv egentligen tål.
 
Nåväl, medans ynglingarna festar så jag har jag haft en lyrisk fredag! 
 
Jag tvättade 5 maskiner tvätt, städade hela korridoren (det gick inte så bra, råkade ha sönder dammsugaren...), gjorde hemmagjord pasta carbonara i ett enormt lass och betalade räkningar.
 
Om sanningen ska fram drack jag ett glas vin till min pasta. Det var en sådan chock för mitt system att jag däckade några minuter under kvällens film: Hungerspelen. Lyckades skaka av mig min en-minuts-fylla och fortsatte titta på filmen. 
 
Thrilling, I tell you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0