Nu tror jag faktiskt det är höst, eller?

Jag vet att det inte är någon annan än jag som vill höra detta men: 

Jag längtar till julen! Så mycket!

Jag lyssnar på julmusik nu och passar samtidigt på att spela candycrush och farm heroes. Jag har fastnat totalt på båda banorna jag är på och det gör mig smått tokig. Jag har även läst 16 sidor av Heart of Darkness, boken jag ska ha läst till fredagens litteraturseminarie med Anna Greek. Den är svår, konstig och inte särskilt bra än så länge. Kanske blir det bättre på sida 17, men det tvivlar jag på...

Hur som helst är det faktiskt höst nu, tror jag allafall. Både igår och idag har det varit mulet, blåsigt och lite regnigt i Kalmar. Det blir mörkt tidigare också, det tycker jag är rätt skönt. Sommaren är alltid välkommen när den kommer men jag blir alltid lika glad när löven faller, temperaturen går ner och man kan ta fram höstjackan, vantar och snygga stövlar.



Jag ser fram emot en höst full med jobb och lite skola. Första dagen på Guldfynd gick riktigt bra, tror min arbetschef var nöjd med mig. Jag sålde faktiskt en guldkejda till en trevlig dam, nästan så att jag fick ge mig själv en liten internal high-five! :D 

I slutet på november början julborden i Pukeberg, så då blir det mycket jobb varje kväll. Jag har inte riktigt fått klart besked om jag bara ska servera eller även stå på scen och sjunga med min vän Jenny, men jag hoppas ju klart på det senare. Vore så kul att uppträda med Jenny och även få lufta min sångröst lite. Den är ju lite passiv nu med lärarkarriären i fokus, men vem vet, kanske det blir lite musik för mig igen ;)

Nu ska jag umgås lite med Dr. House och hans gäng. 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0