Sisterhood of the Traveling Pants

Jag tror jag var 15 när jag läste Systrar i Jeans-böckerna av Ann Brashares. Och jag kan fortfarande minnas hur de fick mig att känna. Jag tror att det är 4 böcker i serien och min favoritkaraktär var alltid Bridget. Hon hade superlångt blont hår och var modig, söt och skitduktig på fotboll. Så här i efterhand tror jag inte att det var fotbollsdelen som tilltalade mig utan snarare allt det andra xD 
 
I alla böckerna står det citat efter varje kapitel. Helt klockrena citat av både okända och kända människor. Dom var så perfekta att jag skrev ner alla i ett block. Tyvärr var jag inte så smart att jag gjorde det samtidigt som jag läste böckerna. Istället gick jag tillbaka till biblioteket och lånade om alla flera månader senare och satt sen i flera timmar och antecknade varje citat för hand i mitt block.

Hur som helst, böckerna var så himla bra och fina, på ett speciellt sätt. Lugna och sorgsna ibland, glada och tokiga ibland. Det kändes som om deras liv var så äventyrliga, även om dom inte hade Indiana Jones äventyr xD
 
Jag ska nog läsa dom igen. Får traska in på Hcg-avdelningen på biblioteket i Kalmar och försöka hitta dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0