bloody boule

God afton!
 
Tänk vad jag hunnit med massa idag!
  • Jobbat på Kronans Droghandel i Kalmar. Jag serverade utsökt kaffe och morotskaka till ära av Kronans 1-årsjubileum.
  • Glidit genom marknaden i Kalmar med Johanna och Sofia Soeson.
  • Åkt bil till Skåne. (mådde illa hela tiden. skyller på Smålands kringliga jädra vägar.)
  • Gick på loppis någonstans mellan Kalmar och Broby. (Vet inte vart vi var. Lämnar utrymme för personlig geografisk tolkning!)
  • Misslyckades med en Coop-matpåse-måltid tillsammans med mamma. Jag körde som en blixt till byn och köpte kinamat. 
  • Förlorade en omgång boule mot mamma och Bo-Ewe som varade två varv runt huset där B försökte fuska genom att lägga till poäng ("Va, jag har visst 53!") och mamma hjärtlöst krossade mig i varje runda. Jag försökte bejda om nåd för hennes yngsta barn, men hon skrattade rått och kastade sin kula på min så den försvann ner till grannen. Trots detta kom jag tvåa! Eller näst sist, beroende på hur man ser det... Bo-Ewe vann med katastrofala 60 poäng, jag drog in 31 och mamma 29. Jag tror att B är bäst på boule för att det är ett pensionärsspel och han är mest pensionär. Tyvärr innebär ju detta att jag är mer pensionär än mamma som tydligen är den mest yngliga av oss tre.
  • Skrivit en låt! Jag trasslade in mig i ackorden och ringde akut till Viktor som genast identiferade ett Bb! Den mannen är kolossalt duktig på musik och jag funderar starkt på att skapa lite musik med honom i framtiden!
 
Nu sitter jag i min stora säng i mitt gamla rum. Elvis ligger bredvid mig och vi har det bra. Jag ska se om jag kan ladda ner Age of Empires 3 för Mac, jag behöver nämligen kriga lite i mellanåt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0