Dejt, my ass....

Låt mig berätta om min dejt. För att de ljuvliga detaljerna ska skina i genom på bästa möjliga sätt tänker jag göra det i punktform. Minsann. För att värna om hans privatliv tänker jag refera till dejten som Mr. X.
 
18.00 - I min röda jacka och mitt nytvättade hår står jag på stationen där jag har blivit ombedd att vänta på Mr. X, som vid 26 års ålder tyvärr varken har körkort eller bil. Hans vän har däremot varit snäll nog att köra honom från Nybro till Kalmar.

18.20 - Efter 20 minuters väntan i kylan får jag ett sms från Mr. X att han står vid pressbyrån, 15 m bort från mig. Eftersom han inte verkar vilja röra sig i min riktning får jag traska över till honom. Jag säger att det är kul att se honom. Han säger att det är kallt.

18.25 - Vi har bestämt sen innan att äta på Thai Silk, på Mr. X förslag. Tyvärr stöter vi på problem redan här, eftersom han inte hittar till Thai Silk... Han har varit där med sina föräldrar säger han, men har tydligen glömt ögonen varje gång för han har ingen aning om vart det ligger. 
 
18.30 - Jag ringer Lisa och ber henne guida oss dit.

18.40 - Framme vid resturangen öppnar jag dörren för oss, får prata med hovmästarinnan och betala min måltid själv.
 
18.50 - Han har ätit upp sin mat, snytit sig i servetten tre gånger och sagt två saker: "Vad du klagar.", som svar på mitt skämt om att stolarna var låga och "Sovmorgon i morgon?". 
 
18.55 - Jag står på toaletten och ringer desperat till Jenny för rescue. Hon och Linnea lovar anlända om 5 minuter med en SOS-plan.
 
19.10 - Två meningar ("Har du ätit upp?" och "Vart finns kaffet tror du?") och 15 minuter senare blir jag glatt "överraskad" av mina två vänner som dykt upp på Thai Silk utan någon som helst "förvarning". Vad är oddsen? (Ganska enorma faktiskt.)
 
19.15 - Efter ett tack och adjö lämnar jag Thai Silk och Mr. X i rasande fart och marscherar bestämt till Jenny och Linnea och spenderar resten av kvällen med dem på KM och två drinkar.

 
Allt som allt blev det riktigt bra. Mr. X undrade om vi skulle ses mer på kvällen, jag svarade att vi nog tyvärr inte passade ihop på det sättet. Någon måtta får det ju vara. En dejt där jag betalar själv, inte får någon komplimang, inte blir tilltalad och inte får någon som helst glädje från, den kan jag vara utan.
Det blev ju en jättetrevlig på KM och Jenny, Linnea och jag tjattrade som höns hela kvällen och hade jättekul :)

Nu tittar jag på Polishögskolan och i morgon har jag inte tenta och ska äte lunch med Lisa och Amelie! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0