Nattligt rim, läs gärna och känn min vrede.

"Mången natt när jag borde slumra
kan jag ej låta bli att undra
när man inget besök får av john blund
för att natten fylls av ljud från en hund
dessa nattliga skall är utan dess like
får mig att vilja begrava hunden i ett dike
tyvärr är det inte tillåtet enligt lag
att gräva gravar till hundar varken natt eller dag
så jag fortsätter stirra i taket mitt
och tänker på både datt och ditt
hur liten en fängelsecell egentligen är
eller om det faktiskt kan vara såhär:
straffad av lagen långs arm
men jag slipper allafall den jäkla hundens larm."
 
Rimmet är skrivet av Stina Holm, mitt i natten då grannens hund inte ville vara tyst. Jag tycker mer synd om hunden egentligen, så min mordiska text borde fokusera på ägaren som inte tar hand om sina djur och som borde fråntas rätten att äga något med fyra ben och kapaciteten att skälla i 6 timmar om de blir lämnade ensamma. Helt förståeligt. Jag håller med Johan Glans om att vissa människor borde inte få äga djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0