You are a natural, why is it so hard to see?

Jag har landat!

Jag sitter i mitt rum i vår lägenhet och är helnöjd med allt i livet!

Mamma och Bo-Ewe körde mig upp igår med hela bilen pullpackad. Visste knappt att jag ägde så mycket saker. Och då var det ändå bara mina kläder, skor, jackor, filmer och en fåtölj (!) Vi mötte Towa och Filip i lägenheten och lassade in allting och åkte sen till IKEA och ÖB. Köpte en säng till mig och lite annat smått och gott. Tydligen behöver man ju såna triviala saker som kastruller och diskmedel, lustigt, jag trodde att man bara tog ut en tallrik ur skåpet och önskade sig en rätt och så dök den upp framför en, tänk vad man lär sig...

Vi spenderade kvällen och natten på Öland hos plastfarmor och farfar Märta och Sivar. Fick en fantisktisk måltid (Det var den verkligen Märta!) Jag gick en runda efter maten och lyckades tajma det så att jag kom ner till havet vid solnedgången och jag lyckades ta några trevliga bilder med min ipåne. Kom och, hör och häpna, sen gick jag och la mig. 21.00! Jag tänker lägga upp bilder separat för det tar allt för lång tid med datorn :)

Idag åt vi frukostbuffé på Hotel M&S, jag tog en omedveten powernap mellan halv 10 och halv 11. Vi åkte in till Kalmar, mötte upp Towa, kollade runt vid universitetet och de hus vi skulle på upprop i imorgon. Mamma och B åkte till IKEA snabbt igen för lite lamp-detaljer och vi tog en delikat kaffe på Waynes. 

Handlade mat för 700 typ. OMG! mat är dyrt. jag funderar på att sluta upp att äta, det lär ju bli mycket billigare i längden. ska allafall kolla upp det här med att äta gräs, det finns i massor utanför hyreshuset... 


Det här känns faktiskt helt otroligt! Det hände så snabbt men jag är så galet nöjd att jag knappt vet hur jag ska beskriva det. Jag är så långt borta från allt gammalt, men det känns underbart på ett nytt sätt. Inte för att mitt liv är dåligt på nåt sätt (kanske något, inget är ju perfekt) men jag är glad att jag kan börja om på nytt. 

Det tänker jag nog göra. New place, new school, some new friends maybe, new roomate (fabulous lady!) but still same ole' me. cause I like me.

Jag ska släppa allt dåligt som hänt och bara vara, klyscha here I come! Helst ska jag försöka vara lycklig, men det brukar ordna sig för mig. Plånböcker, nycklar, lägenheter, jobb, jag snubbar över det mesta men plockar alltid upp det och har nytta och glädje av det!

Se där, världens längsta inlägg. Har ni orkat med hela vägen, då är det väl bara att följa med mig resten av tiden också. Imorgon börjar vi på Linnéuniversitetets Lärarprogram, så ta på er nåt snyggt, släng på ett leende och hoppas på goda tider framöver! 

Ciao!

Kommentarer
Postat av: mammy

Ja lilla du nu börjar vuxenlivet för dig, vi önskar dig all lycka på vägen och du är välkommen hem mellan varven för lite kram o hemmalagad middag! Puss puss

Svar: Härligt! Jag ska ta tillvara på det erbjudandet! Tänker komma och hälsa på jätteofta. och passa på att ta med mig all min smutstvätt också ! :D:D ;) puss lilla mamma
Synonymous

2012-09-02 @ 20:23:19
Postat av: miranda

åh vad du verkar ha det härligt där uppe, är så glad för din skull!

Svar: Jag har det verkligen jättebra! :D tänk att vi båda är så stora och duktiga att vi bor i lägenhet nu :D
Synonymous

2012-09-02 @ 21:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0