Som på räls!

Alive in the age of worry
Smile in the age of worry
Go out in the age of worry, and say worry, why should I care? 
- John Mayer

Jag är tillbaka. I Nybro, och det känns la bra!

Efter en mysig helg hemma, där jag bland annat åkte på kusinträff till Ysby (Nej, det är inte felstavning på Osby, byn heter faktiskt Ysby.), somnade före min 80-åriga farmor (Krutgumma utan dess like!) och fick äran att smaka mammas hemgjorda lingonsylt, tog jag tåget hem (hehe, nu har jag två hem. Tre om man räknar med pappas hus också. Vilket jag gör. Så 3! :D) till lilla Nybro.


Fick låna med mig mammas cykel för att jag ska slippa gå i tusen år för att komma till stationen. Det var en briljant idé tills tåget anlände i Osby (Inte Ysby den här gången) och dörrarna öppnades och 48 resenärer tittade ut på mig. Alla stod upp och tittade rätt aggressivt på mig och min lilla skeppshult. Jag ursäktade mig och tryckte in mig själv, cykeln, rullväskan och plastpåsen med trasmattan som mamma gav mig. Sen kom jag in i nån sorts lunk där jag lagom till varje station fick ompositionera mig så att jag inte var helt ivägen för allt och alla som skulle in och ut.

Jag råkade oavsiktligt köra in fotpedalen i en snygg kille, trampa på en tjej, knuffa till en äldre dam och antagligen gav jag ett väldigt felaktigt intryck till mannen jag stod upptryckt mot i 20 minuter. Allt som allt, en händelserik resa. Som mina tågresor oftast brukar vara.

Det fina i kråksången hände framme i Nybro. Då cyklade jag 2 km med min rullväska balanserad på cykelkorgen! Det gick lite vingligt men jag kom fram med ett triumferande leende på läpparna och livhanken i behåll! Sucess I tell ya!

Ska se en film med Towa nu och äta lite Pannacotta som jag gjorde för några timmar sen. 
Puss :)

Kommentarer
Postat av: mammy

Puss till dig med, hoppas du uppskattar gamla cykeln :-)

2012-09-11 @ 20:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0