My oh my!

Min engelskalärare Chris är fantastisk! Så härligt sätt att prata och undervisa.
Det känns bra att i princip allt är intressant på föreläsningarna och att liksom blir dubbelt så intressant bara för att allt är på engelska!

Chris kan stå och prata om pedagogik, phonetics, informellt och formellt skrivande i uppsatser och jag måste ANSTRÄNGA mig för att förstå! Inser ni storheten i detta? Jag har läst engelska sen jag var 10 och har fått uppgift efter uppgift och aldrig någonsin tänkt "Shit, det här är ju helt tosigt, jag fattar noll, vad ska jag göra?"
Jag brukar väldigt sällan se, läsa eller höra ett ord jag inte redan kan eller vet vad det betyder. Alla böcker jag läser är på engelska, jag har bott i Storbritannien och mitt yrke tvingade mig att prata med folk konstant, jag använder inte svenska subtitles på filmer och jag söker oftare efter ord på svenska än vad jag gör på engelska.

För mig är det otroligt stimulerande att inte förstå när det kommer till engelska! Jag måste anstränga mig, jobba! Magiskt! :D :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0